גידול בואה אימפרטור קולומביאני

גידול בואה אימפרטור קולומביאני
בואה אימפרטור הוא נחש מדהים לגידול כחיית מחמד ואם קיימת האפשרות לתת לו את התנאים המתאימים (בכל זאת, נחש די גדול) אז אין שום בעיה גם לגדל אותו כנחש ראשון.
 
קצת נתונים כלליים על הבואה שלנו.
הבואה, בשונה מרוב הנחשים, הוא נחש משריץ חיים. זאת אומרת, שההריון הוא פנימי וביום ההשרצה הנקבה פשוט משריצה נחשים קטנים וחמודים. גודל של בואה בייבי הוא בערך כ-40-50 ס”מ. 
זכר בוגר יכול להגיע בערך לכ-180-200 ס”מ ונקבה בוגרת יכולה להגיע לגודל של בערך כ-280-300 ס”מ! ולכן חשוב לקחת בחשבון את מימדי הנחש במידה ובחרנו לגדל בואה אימפרטור.
לבואה בייבי ניתן לספק טרריום במידות: 25×30×50, לבואה בוגר ניתן לספק טרריום במידות: 120×60×45 ולנקבה בוגרת 150×45×60 ואולי אפילו יותר, תלוי בגודל הנחש. בתור הטרריום, נספק שני מסתורים, אחד בצד החם ואחד בצד הקר, ככה הנחש שלנו לא יצטרך להתפשר על טמפרטורה רק בכדי להסתתר, וכמובן גם כלי מים אשר מספיק גדול בכדי להכיל את כל גודל הנחש.
 
הבואה אימפרטור מגיע אלינו מדרום ומרכז אמריקה ולכן אנחנו צריכים להתאים את התנאים בטרריום לתנאים שיש לו בטבע באיזור התפוצה שלו.
לבואה שלנו אנחנו נספק כ 60-80 אחוזי לחות, טמפרטורה של כ 24-26 בצד הקר וכ 28-30 מעלות בצד החם. 
את הטמפרטורה ניתן לווסת בעזרת טרמוסטט שאליו נחבר את אמצעי החימום (כבל, מנורה, משטח) האימפרטור נחשב כנחש שוכן קרקע, אבל הוא גם טפסן לא קטן כך שמומלץ להוסיף גם ענף כדי שהנחש יוכל להתמתח עליו בהנאה.
הבואה הוא לא נחש אגרסיבי והוא באמת יכול להיות על הידיים ולהיות רגוע בצורה יוצאת מן הכלל. עם זאת, תגובת ההאכלה שלו עלולה להיות אגרסיבית לפעמים.
לבואה קיימות אין ספור גנטיקות/מופעים. לפעמים, נוכל לראות שתי בואות במופע שונה וזה יראה ממש כמו שני נחשים שונים למרות שמדובר בדיוק באותו הסוג! 

לסיכום! בואה אימפרטור, נחש יפה, מרשים גדול ומרתק!
לנו באוהנה יש ארבעה כאלה שהם ממש חלק מהאוהנה שלנו!

אולי תאהבו גם

גידול ארנבים נכון

גידול ארנבים נכון!

במאמר הזה אני הולכת לנפץ לכם הרבה מאוד סטריאוטיפים על ארנבים, בתור מישהי שעשתה הרבה טעיות בדרך, לצערי, כי לא הכרתי מספיק טוב את בעל החיים.

קראו עוד